آزمون استخدامي آموزش و پرورش در سال جاري

آگهي هاي استخدام آموزش و پرورش ، استخدام هاي آموزش و پرورش ، جديدترين اگهي هاي استخدام آموزش و پرورش ، جذب نيرو در آموزش و پرورش

آزمون استخدامي آموزش و پرورش در سال جاري

۳۴۶ بازديد

خبرگزاري ايسنا: وزير آموزش و پرورش از برگزاري آزمون استخدامي اين وزارتخانه در سال جاري خبر داد و اظهار كرد: امسال آن دسته از نيروهاي آموزش و پرورش كه سابقه خدمت دارند در آزمون استخدامي در اولويت خواهند بود.
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اصغر فاني در حاشيه مراسم سپاس معلم كه در دبستان شهيدان تقي‌زاده كهريزك برگزار شد در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه بهترين هديه‌اي كه از دانش‌آموزانتان گرفته‌ايد چه بوده است، گفت: بهترين هديه‌اي كه از دانش‌آموزانم گرفتم، توانمند شدنشان بود. دانش‌آموزاني كه به محتواي آموزشي و تربيتي عنايت داشتند.
وي افزود: بسياري از دانش‌آموزانم در سال‌هاي قبل به شهادت رسيدند و يا اكنون به عنوان عنصرهاي موثر در جامعه مشغول به خدمت هستند.
وزير آموزش و پرورش درباره پرداخت معوقات فرهنگيان اظهار كرد: در اين خصوص اقدام شده چون با تاخير همراه بوده، ما شرمنده همكاران هستيم.
فاني درباره به كارگيري آموزش‌ياران نهضت سواد آموزي نيز گفت: به كارگيري نيروي انساني در آموزش و پرورش همانند دستگاه‌هاي دولتي از طريق آزمون استخدامي است، سال گذشته نيز آزمون استخدامي داشتيم و امسال هم آزموني برگزار خواهيم كرد و نيروهايي كه سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولويت خواهند بود.
وي درباره مشكلات بازنشستگان فرهنگي گفت: پرونده بازنشستگان فرهنگي دست ما نيست و اكنون در صندوق بازنشستگي كشوري قرار دارد. با اين وجود جلساتي براي پيگيري امور مربوط با صندوق بازنشستگي داشته‌ايم اما قانونا نمي‌توانيم اقدام خاصي درباره بازنشستگان فرهنگي انجام دهيم و امور آنها مربوط به امور صندوق بازنشستگي است.
به گزارش ايسنا، وزير آموزش و پرورش در ادامه گفت‌وگويي صميمي با معلمان كهريزك داشت و به پرسش‌هاي مختلف آنها پاسخ داد.
يكي از معلمان اين منطقه اظهار كرد كه از سال ۱۳۷۹ مشغول به كار هستم و ۵ سال است كه پيماني شده‌ام اما ۱۰ سال سابقه خدمتم را لحاظ نكرده‌اند و بسياري از فرهنگيان با اين مشكل روبه‌رو هستند.
همچنين يكي ديگر از معلمان اين منطقه به وزير آموزش و پرورش گفت: ۱۵ سال سابقه مربيگري پيش دبستاني دارم و چون رشته غيرمرتب نداشتم نتوانسته‌ام به صورت حق‌التحرير جذب شوم.
فاني در پاسخ به درخواست‌هاي اين معلمان گفت: از ابتداي دولت يازدهم فرهنگ امنيتي را به امنيت فرهنگي تبديل كرده‌ايم و اينكه نظرات، آزادانه مطرح مي‌شوند حاكي از همين موضوع است.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: در اين وزارتخانه خيران به ما كمك‌هاي بسياري كرده‌اند، از ابتداي انقلاب تاكنون بيش از ۵۰۰۰ كلاس درس ساخته شده كه ۱۰۰ هزار مدرسه آن يعني بيش از ۲۰ درصد از آن را خيران ساخته‌اند و اين نشان مي‌دهد كه مردم به جمهوري اسلامي اعتماد دارند.
فاني درباره احتساب سابقه خدمت نيروهاي حق‌التدريس گفت: قوانين كشور محدوديت‌هايي براي ما ايجاد كرده است و تعدادي از همكاران رسمي و پيماني ما سابقه‌شان محاسبه نشده كه پيگير اين موضوع از طريق سازمان مديريت هستيم.
وزير آموزش و پرورش درباره مربيان پيش‌دبستاني نيز تصريح كرد: مجلس سال گذشته مصوبه‌اي داشت و در آن درباره به كارگيري نيروهاي پيش‌دبستاني با رشته‌هاي مرتبط تاكيد داشت و ما به استناد قانون مصوب مجلس عمل مي‌كنيم.
فاني افزود: تبديل وضعيت مربيان پيش‌دبستاني نيز منوط به برگزاري آزمون استخدامي است. هرچند در سال‌هاي گذشته افرادي بدون ضابطه جذب آموزش و پرورش شده‌اند اما ما براساس قوانين موجود كشورعمل مي‌كنيم. امسال به مجرد دريافت مجوز از سازمان مديريت، آزمون استخدامي برگزار خواهيم كرد و آن دسته از نيروهاي ما كه سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند در اولويت استخدام خواهند بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.